Passion des Armes et du Tir Index du Forum
Home - FAQ - Rechercher - Membres - Groupes - S’enregistrer - Profil - Se connecter pour vérifier ses messages privés - Connexion

Avis de tireurs sur 9mm vs .40
Aller à la page: <  1, 2
Passion des Armes et du Tir Index du Forum -> Les Armes à Feu - Discussions générales -> Les armes de poing - Pistolets et revolvers
Auteur Message
44convert
Ferrailleur Aguerri
Ferrailleur Aguerri

Masculin

MessagePosté le: Lun 11 Aoû 2014 - 15:53 Sujet du message: Avis de tireurs sur 9mm vs .40 Répondre en citant

L'âne n'est pas toujours celui qui a les plus grandes oreilles.

Auteur Message
Publicité

MessagePosté le: Lun 11 Aoû 2014 - 15:53 Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?

Auteur Message
Jef.ch
Ferrailleur Aguerri
Ferrailleur Aguerri

Masculin

MessagePosté le: Lun 11 Aoû 2014 - 19:52 Sujet du message: Tu te trompes... ;-) Répondre en citant

Nan, ça c'est l'éléphant! Razz

Amitiés,
A+,
le Jef-il-ne-manque-plus-que-le-magasin-de-porcelaine....

Auteur Message
Stark72
Arrosoir de cible
Arrosoir de cible

Masculin Cancer (21juin-23juil)

MessagePosté le: Lun 11 Aoû 2014 - 20:46 Sujet du message: Avis de tireurs sur 9mm vs .40 Répondre en citant

Je la connaissais pas celle de l’âne
enfin bon, visiblement du .40 est pas facile à revendre, bien que je ne compte pas revendre le Gaston une fois que je l'aurai, c'est (presque) immortel ces jouets en plastique

Auteur Message
Philblack
Ferrailleur Aguerri
Ferrailleur Aguerri

Masculin Capricorne (22déc-19jan)

MessagePosté le: Mer 27 Aoû 2014 - 01:00 Sujet du message: Avis de tireurs sur 9mm vs .40 Répondre en citant

Je recharge le .40 S&W pour mon fils, à tirer dans son Tanfoglio. Je sertis moyen fort et je n'ai jamais constaté de setback une seule fois. Et il est pourtant déjà arrivé de ne pas tirer tout un chargeur et de recommencer une ou deux fois plus tard avec des cartouches présentes dans l'arme auparavant au moment d'un tir. Je considère donc que, si on surveille un minimum et qu'on recharge comme il se doit, en prenant soin, on ne craint pas grand-chose.

Le .40 S&W, par ailleurs, est sensiblement plus puissant que le 9 para, s'il l'est évidemment moins que le 10 mm auto.

Sinon, ceci est intéressant :
Citation:
There has been a fairly extensive body of work on the issue of bullet setback from repeated load/unload cycles and the dangers of increased pressures leading to catastrophic failures. Many of the discussions point to so-called unsupported chambers contributing to kabooms and, while it seems the .40 S&W round is most often mentioned, it appears it can happen with most any of the higher pressure loadings. Most of us are not likely to go through as many load/unload cycles as a LEO or military sentry, but awareness is the first step to accident prevention.

A guy on Youtube performed an experiment in which he measured the COL (cartridge overall length) of a factory .40 S&W round with digital calipers and then remeasured it after an increasing number of chamber/eject cycles. The new cartridge COL was 1.126". After 10 cycles it measured 1.119", after 20 cycles 1.112, after 30 cycles 1.111", after 40 1.1085" and after 50 it was 1.108". Obviously this was an extreme number of load/unload cycles, but the data was interesting nonetheless. He commented on the significant change measured and speculated on the danger it could present.

The standard COL for .40 S&W is quoted by numerous reloading manuals as 1.085" to 1.135", so the minimum COL is still quite a bit shorter than that measured after 50 cycles in the Youtube test. SAAMI specifications for .40 S&W is 35kpsi, the same as for 9mm. Hirtenberger ammunition is quoted as saying a setback of 1/10" doubles the pressure. Keep in mind, 1/10" is a change of 0.100", so the new cartridge on the Youtube experiment would have to go from 1.126" to 1.026" to reach those pressures. COL varies with the type of bullet, but the majority of those fall within the earlier stated dimension. One writer pointed out that, due to manufacturing variances, commercial loads are often not at the upper limit of charge to provide a margin of safety. His test had a 180gr. .40 S&W with a COL of 1.130" measuring 27,521 psi. He reduced the COL incrementally, taking chamber pressure readings and didn't exceed the SAAMI spec until he got to down to 1.075" which produced 39,641 psi.

Some say not to rechamber a round more than twice and to rotate the ejected round to the bottom of the magazine. If you dry fire a lot, it couldn't hurt to keep this in mind. You could always measure a new round against any that have previously been chambered to gauge the amount, if any, of setback. Digital calipers have gotten pretty inexpensive if you're not going after the professional grade stuff. If there is any doubt as to the safety of a round, it's far cheaper insurance to set it aside.

Dernière édition par Philblack le Mer 27 Aoû 2014 - 01:08; édité 2 fois

Auteur Message
Stark72
Arrosoir de cible
Arrosoir de cible

Masculin Cancer (21juin-23juil)

MessagePosté le: Mer 27 Aoû 2014 - 01:04 Sujet du message: Avis de tireurs sur 9mm vs .40 Répondre en citant

Merci de ce complément d'informations...
Toujours indécis que je suis  Confused

Auteur Message
Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 10:37 Sujet du message: Avis de tireurs sur 9mm vs .40

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet Passion des Armes et du Tir Index du Forum -> Les Armes à Feu - Discussions générales -> Les armes de poing - Pistolets et revolvers Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Aller à la page: <  1, 2
Page 2 sur 2

Sauter vers:  

Index | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation